Jag-Lyckas

Alla inlägg den 9 december 2010

Av En Dag - 9 december 2010 22:19

Det är inte så många dagar sedan jag ändrade livsstil men jag har redan märkt av några fördelar med kosten.
Det har hänt grejer i min kropp

- jag känner mej inte lika svullen

- Jag sover som en klubbad säl

- Mättnadskänslan är helt annorlunda för att inte prata om hur gott de är.

- Det händer grejer med min hud som annars är torr, fnasig.

Jag fyller på eftersom... 

Av En Dag - 9 december 2010 21:02

Ett bröd som kan ätas i många olika varianter. Jag brukar använda detta bröd som pizzabotten, hamburgerbröd, göra räkmackor på eller äta med smör och ost.

225 grader i 8 minuter.

Ingredienser:

  • 1 msk fiberhusk
  • 2 dl skalade sesamfrön
  • 1 tsk bakpulver
  • 2 dl riven ost
  • 3 ägg

Gör så här:
Blanda alla torra ingredienser plus ost. Tillsätt äggen och rör ihop till en jämn massa. Bred ut massan tunt på en plåt och grädda i 225 grader i 8 min. Låt svalna och skär i lämpliga bitar. Torka i ugn på 75 grader om du vill ha hårt bröd.

Av En Dag - 9 december 2010 07:32

Fy sjutton vilket fall jag hade igår.
Tyvärr inte viktmässigt.

Vi hade varit och handlat ute på Maxi och jag hittade sockerfri glögg som jag tyckte kunde vara ett bra alternativ för mej och en chokladpåse från Lindor med 60% choklad som jag tyckte va helt suverän för att den inte innehöll mandel och nötter.
Den kunde få finnas till jul och julbordet som ett bra alternativ.
Varför kände jag inte igen, djävulsrösten där?
Jul?
Den där stackars påsen fick inte ens uppleva kvällen.

Det jag inte räknat med var att kosten satt sig och jag fick världen magknip och tillbringade resten av min kväll på den vita gustavsbergarn.
Härligt.... så jag tänker mej för hädanefter om jag ska göra avsteg.

I kväll måste de bli brödbak... känner att ju fler alternativ jag har ju mindre frestelser till avsteg.
 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jobbar du med positiva tankar under kostförändring?
 Jobbar?
 Ja självklart, kan man låta bli?
 Nej för helskotta, vem orkar de?
 En sak i taget, först maten sen tankarna

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

LCHF

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vikt


Skapa flashcards