Jag-Lyckas

Alla inlägg under september 2008

Av En Dag - 11 september 2008 08:39

Isch... avskyr tidiga mornar när man måste kliva upp,... vilken skillnad de är när man måste eller när man vaknar av sig själv.
Ska ordna med ngra detaljer inför Emsas flyttning och då kan man inte ligga på söta örat hela dan, bara å ta skeden i vacker hand.
Efter olyckan igår så hoppar hon på kryckor nu, de är synd om henne.
Tur i oturen att hon inte bor på tredje vån. än... så de hinner läka med ledbandet innan hon flyttar in i "eget hushålle" som Lotta på bråkmakargatan säger.

Pratade med Fkassan igår och fick klartecken att få jobba lite... känns skönt att få börja visa vem jag är och vad jag kan "helt lagligt"
Jag måste ha världens bästa handläggare... så känns de i dag!

Så nu blir det att smyga igång och se om de finns ngn grund för min verksamhet. Jippie!

Till frukost blev de rågkuse/delikatess och makrill =6,5 p

Av En Dag - 10 september 2008 13:08

Klicka på länken så lovar jag att - Har du inte tjänat ihop AP idag så lär du göra de....
Ha så skoj!!

http://www.onemotion.com/flash/spider/

Av En Dag - 10 september 2008 11:05

Hej!


Måste bara varna dig för två killar som är i stan...

Jag var o fikade igår med 2 kompisar, då kom de och satte sig
bredvid oss vid vårt bord. De ville absolut inte lämna oss ifred!!!

De var två gränslöst påstridiga singelmän!

Ja, du vet ju hur män kan vara! Till slut sa jag till dem att vi tre var 'upptagna', och inte var intresserade av dem överhuvudtaget, men de var fortfarande lika envisa och ville inte lämna bordet!!!

Till slut lovade de att de skulle gå om vi bara tog några kort på dem…
(hur sjuk får man vara?!?!...)



PS!
Jag bifogar kort på dem om de skulle råka dyka upp i dina trakter. DS

Av En Dag - 10 september 2008 00:57

Jag har fuskat i kväll... känner mej färdig för slakt så jag går nog och lägger mej och väntar in slaktmasken!

Av En Dag - 9 september 2008 15:41

1,5 points per 2 st (16 points satts)
20 stycken
3 ägg
3/4 dl socker
3/4 dl strösötningsmedel
1 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1/2 tsk vaniljsocker

gräddas i ugn 225 grader. ca 10 minuter.
Av Yenniie

Av En Dag - 9 september 2008 15:40

VV forumet- Elliekaramelli

1p/muffins.

1 ägg 2p
1 dl socker 5,5p
Rör ihop lägg sedan i

1,5 dl mjöl 5p (även got att byta ut 0,5dl mot 0,5dl potatismjöl)
1-2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 dl hett vatten (kan även bytas ut mot vaniljyoghurt då blir det +1p)

Totalt 12,5p

Tips på smaksättare

- kakao
- mosad banan
- äpple och kanel
- morot och kanel
- blåbär
- hallon

Av En Dag - 9 september 2008 12:49

Igår va de en besvärlig dag... var på resande fot från morgon till sen kväll.
De blev att äta både lunch och middag - ute för att sen avsluta med bio.
Jättemysigt men ur matsynpunkt, inte lika bra. Allt blir på en höft...
Att försöka att räkna i skallen är inte lika enkelt som när man gör maten själv, men försökte att äta så rent som möjligt. Ris och Kyckling med en massa grönsaker och Jag tog även kyckling till middag.


Vi var och såg filmen Mamma Mia- vilken nostalgitripp och inte var det sämre med alla fina vyer från Grekland.. Gissa vem som är sugen att se landskapen på egen hand?!

Av En Dag - 8 september 2008 08:20

Jag har en sjuka som kallas vågsjuka.... jag kan helt enkelt inte låta bli att trampa våg varje morron.
Vilken överaskning jag skulle få om jag inte hela veckan redan snosat på resultatet och som idag när jag gått ner ett helt kilo, va nöjd och glad jag skulle bli....
Men nu känns de som - Va faaan, kunde de inte ha seglat ner de där hektot jag såg på vågen igår... undra va jag åt  som gjorde att de, stegrade sig i stället för att gå ner de.. Hmm!
Jag kunde för hundra gubbar ha varit glad i stället...!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jobbar du med positiva tankar under kostförändring?
 Jobbar?
 Ja självklart, kan man låta bli?
 Nej för helskotta, vem orkar de?
 En sak i taget, först maten sen tankarna

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

LCHF

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vikt


Skapa flashcards