Jag-Lyckas

Alla inlägg under september 2008

Av En Dag - 22 september 2008 18:05

Jag körde igång med CK imorse igen precis som jag tänkt och sen så stack jag och tjejerna i väg ner till Dollar Store i Hudik.
Eländes elände och eftersom jag är så senil så glömde jag att ta med pulverpåsarna.
Så jag har levt på vatten mer än halva dagen, för jag vägrar att fuska igen.

Från nio i morse fram tills nu för femton minuter sen så har jag varit utan ngt "matliknande"

Brrrr... huvudet känns knäppt!
Nu går jag och vilar ...

Av En Dag - 22 september 2008 12:33

  • Vi vet vårt eget värde, istället för att känna att vi måste vara bättre än allt och alla för att inte känna oss värdelösa.

  • Vi tycker om oss själva och känner oss värdefulla, oavsett vem eller vilka som finns i vår omgivning.

  • Vi klarar av att inte vara perfekta och därför gör vi enklare om våra misstag till en rolig historia.

  • Det blir enklare för andra att tycka om oss, eftersom den gamla klyschan ”för att andra ska kunna älska oss behöver vi börja med att älska oss själva” faktiskt är sant.

  • Vi vågar prova på fler saker eftersom vi inte längre är rädda för att misslyckas.

  • Vi vågar vara sanna mot oss själva.

  • Vi känner att vad som än händer så klarar vi av att hantera det.

  • Vi tar ansvar för våra relationer, och vi känner oss trygga i alla våra relationer.

  • Vi får distans till oss själva samtidigt som vi på riktigt tar ansvar för vårt eget liv och vårt eget mående.

  • Vår inre trygghet gör att vi säger ja när vi menar det och nej när vi inte vill
  • Av En Dag - 22 september 2008 09:26

    4,3 kg ner på en vecka!!!

    Av En Dag - 21 september 2008 23:44

    Ikväll blev de en riktig praktvurpa...  Nya tag i morgon!

    Jag skulle behöva en liten djävul som satt på axeln och höll ordning på en som i fjärde inslaget här..... ha så kul!

    Av En Dag - 21 september 2008 12:54

    Perfekt att servera fläskfile eller köttfärsbiffar till. gott.
    8 portioner 3 poins/per.

    2 tsk olja
    1 kg medelstora potatisar
    2 kg morötter
    1 stor palsternacka
    ca 15 cm purjolök
    2-3 tsk örtsalt (jag tar vanligt salt)
    1/2 tsk basilika
    2 dl riven ost max 17%
    1 dl matlagningsgrädde
    2 dl lättmjölk

    Smör formen med olja. Skala potatis och rotsaker. Strimla allt grovt. Strimla purjon. Varva allt i formen med salt,basilika och riven ost (spara lite till att ha ovanpå formen) mellan varven,avsluta med kryddor. FHäll över matlagningsgrädde och lättmjölk. Strö över resten av osten. Grädda ca 50 min i 200g tills potatisen känns mjuk.

    Hoppas det smakar./MatMarie

    Av En Dag - 21 september 2008 12:53

     20 bollar och en boll är 0,5 points

    1 dl kesella lätt
    4 msk socker
    4 msk vaniljsocker
    2 msk kakao
    1 kryddmått salt
    3 dl havregryn
    2 msk kaffe
    2 tsk cointreau ( kan uteslutas)

    Blanda kesella med socker, vaniljsocker, kakao och salt. Tillsätt havregryn och kaffe, reglera så att smeten blir lagom fast. Blanda ordentligt och forma till 20 st bollar och rulla i kokos. Sätt i kylen till de stelnat.
    Ät och njut.

    Kram Tezz

    Oj

    Av En Dag - 21 september 2008 11:26

    Blir helt brydd.... håller på att små plocka här hemma och jag gör en jätteupptäckt - De går så enkelt att bocka sig ner!!
    Till och med ryggen känns lindrigare idag..... *förvånad*

    Av En Dag - 21 september 2008 08:35

    En kopp varmt vatten att börja dagen med rensar ut allt slagg och skit som inte ska vara kvar.
    Gammal och beprövat- gott för kroppen!

    Presentation

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Omröstning

    Jobbar du med positiva tankar under kostförändring?
     Jobbar?
     Ja självklart, kan man låta bli?
     Nej för helskotta, vem orkar de?
     En sak i taget, först maten sen tankarna

    Kalender

    Ti On To Fr
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11
    12
    13
    14
    15
    16 17 18 19 20 21
    22 23 24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    <<< September 2008 >>>

    LCHF

    Kategorier

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Gästbok

    Vikt


    Ovido - Quiz & Flashcards