Jag-Lyckas

Alla inlägg den 2 september 2008

Av En Dag - 2 september 2008 23:24

Lägenheten som E tittatde på var verkligen jättefin och hon har så gott som bestämt sig för den, men jag ville att hon skulle ta de lungt och inte bestämma sig innan hon har sett den andra.
Men den här var verkligen jätte charmig- en liiiiten tvåa på 47 Kvm. Nyrenoverad eller i alla fall väldigt välskött.
Litet kaklat badrum i vitt och ngr grå kakelplattor inlagd lite här och var, dusch men ändå med yta över för ett litet väggskåp eller ngt.
Vardagsrummet var litet med ett snedtak som inte tog över allt utan ändå fullt möblerbart där under och de fanns plats att möblera.
Sovrummet var verkligen en hitt! Stort, mycket störe än vardagsrummet och ljust. Plats för både dubbelsäng och byrå och hela köret... de måste helt enkelt ha varit en kvinna som planerat ritningen för den lgh ;)
Köket- de va i minsta laget, Men tjejen som bor där nu har gjort ett barbord som står under takfönstret ( bra så slipper man gardiner) 
De enda negativa är att de ligger på tredje våningen, så jag med mitt trasiga knä lär få ta de väldigt lugnt när jag ska hälsa på min lilla goa pudding om hon tar den här lgh eller även den andra, den ligger också i vindsvåning.

Hon startar ett helt nytt liv och hon kommer att bli så lycklig, vart hon nu än bestämmer sig för att bosätta sig,för de är hon verkligen värd!

Ikväll har jag diskat världen största disk och tagit universums största tvätthög. Fick även boka första tiden i tvättis i morgon också för att låta allt få torka ordentligt.
Nu ska jag gnaga i mej en apelsin och sen borsta gadden och gå sova...
Natti natti alla goa vänner där ute!

Av En Dag - 2 september 2008 20:22

Idag har vi börjat... inte gjort ngt märkvärdigt av maten utan ätit de vi velat och varit sugen på....
Till Lunch blev de spagetthi och köttsås

och

middag spagetthi och köttbullar... hihi potatisen var slut och de regnade för mycket för att gå iväg och handla.. de dög och vi är mätt och belåten.

Av En Dag - 2 september 2008 17:23

Fyllning:
8 st mandelpotatis, kokta
4 st ägg
1,5 dl crème fraiche 8%
1 dl gräslök, hackad
3 dl västerbottensost, riven
flingsalt
vitpeppar

1) Börja med att göra ett pajskal och förgrädda det innan du slår på fyllningen.

2) Förkoka potatisen så att den nästan är färdig. Låt svalna.

3) Vispa upp ägget lätt och vispa ner crème fraiche. Blanda i riven ost, hackad gräslök och malen vitpeppar.

4) Skiva potatisen, lägg ner den i pajskalet och slå över ostblandningen. Strö över lite extra västerbottenost och en aning flingsalt.

5) Grädda i ugnen 175 - 190 grader i ca 30-35 minuter eller tills äggstanningen har stelnat.

6) Låt svalna en stund och dekorera med gräslök.

Pajen går bra att serveras ljummen eller kall.

Av En Dag - 2 september 2008 10:24

Idag är jag tillbaks på viktväktarprogramet med sällskap av yngstadottern.
Jag tycker de är härligt att hon vill ta itu med den biten av livet också.
Nu på morgonen ska vi i väg och kika på en lägenhet till henne, de är på tiden helt henkelt, skulle ha blivit gjort för två år sen, minst.
Torsdag har hon en annan lghvisning, så jag hoppas de är ngn hon faller för.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jobbar du med positiva tankar under kostförändring?
 Jobbar?
 Ja självklart, kan man låta bli?
 Nej för helskotta, vem orkar de?
 En sak i taget, först maten sen tankarna

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

LCHF

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vikt


Ovido - Quiz & Flashcards