Jag-Lyckas

Alla inlägg under september 2008

Av En Dag - 26 september 2008 00:59

Vilke mat äter du ofta?
Tacos, Spagghetti och Köttsås...

När du är på kalas, är du den person som sitter eller hjälper du till att duka av?
Jag försöker att känna av stämmningen om det är läge att hjälpa till eller om dom tycker att de blir "för mycket".
Men de kan va jätte mysigt att greja tillsammans och ett tillfälle att få prata lite på tu man hand.

Var sitter du helst när du bloggar?
Vid den stora datorn... då får ryggen vila lite :)

Köper du ofta triss?
No, never, njet! Njuter av de när jag fyller år och får de i present i stället.
Väntar på tillfället när jag ska få skrapa fram vinsten i födelsedagspresent och få dela glädjen med barn och barnbarn= dela med mej!

Vilket land eller stad har varit din bästa semester?
ÅÅ va svårt.... för jag njuter av sällskapet och upplevelsen som inte behöver vara ngt speciellt.
Min mysigaste semester/rar va i sommar när jag var med barn, syskonbarn och barnbarn på kryssning till Mumindalen och bodde jättegott på hotell Nådendal. Stressfritt!
De älskar jag!
Men samtidgt var de när jag och en kompis va till Rom i början av Juni... de lär jag aldrig glöma... Vi hade de så gott!

Vilken teve kanal tittar du mest på?
Hmm... Ensam mamma söker.... Ballar av Stål = the anoying devil, älskar jag...Ghoswisper, De Okända.... osv... man är väl arbetskadad!

Å vilka ska Jag utmana då!??
Fridas blogg...
bantar britta

Av En Dag - 24 september 2008 09:19

De här funkar inte.. jag är tvungen att göra ett uppehåll i CK för att stabilisera magen.
Har alltid haft lite känslig mage för mjölk och de är bara de jag kan tänka mej att de är.
De är jäkla tråkigt när jag har kännt att de funkar så bra.
Så jag ska ta skonkost ett tag så får jag se när jag kan hoppa på CK tåget igen.
Snart hoppas jag!

Dagens frukost - Gröt utan mjölk

Av En Dag - 23 september 2008 20:44

Bläää har haft ont i magen i två dagar nu och fattar inte va de är för ngt.
Känns som magkramp.

Men pulvret går ner... med en massa vatten.


Av En Dag - 23 september 2008 16:52

Så här lär jag bli när jag blir gammal..   Så mucka inte!

Av En Dag - 23 september 2008 16:32

Nu har jag varit och köpt julklappar till sockerhjärtat och jag tror att Mysmorster köpte halva BH  och nu är hon klar med julklapparna till My.
Vilken framförhållning - jag blir avis!


Har varit och gottat mej idag med personligutveckling och lite annat smått och gott med min kära vännina M. hon är en ängel skänkt från skyarna, helt klart på många sätt.
Så glad att ha henne i mitt liv!

Av En Dag - 23 september 2008 08:44

Ingredienser
2 stor Morot,
ca 2 dl strimlad
2 stor Palsternacka, ca 2 dl strimlad
1 st Purjolök, ca 1 dl finstrimlad
2 st Potatis, ca 2 dl grovriven
1 tsk Olja
2 st Ägg
1 tsk Salt
1 krm Peppar
4 dl Matlagningsyoghurt max 8%
1 bit Gurka, grovriven
3 klyftor Vitlök
Instruktioner
Blanda samman matlagningsyoghurt, gurka och vitlök till tzatsikin och låt stå tills plättarna är klara.Strimla morötter, palsternacka och purjolök. Grovriv potatisen.Blanda alla grönsakerna och potatis med uppvispat ägg. Krydda med salt och peppar. Blanda väl.Hetta upp en stekpanna. Tillsätt olja. Klicka ut smeten till plättar och stek på medelvärme 2-3 minuter på varje sida. Håll plättarna varma Källa: http://www.viktvaktarna.se/

Av En Dag - 23 september 2008 08:36

Uppe med tuppen känns de som.. för jag har redan tagit första cambridgepåsen och ska snart i väg.
När jag skulle skriva in vikten i mitt "block" i morse så ser jag att de är inte ens en vecka jag har hållit på och ck-át jag började den 17/9 så de måste vara ett jäkla bra resultat.
Va nöjd jag blev!
Lite ont i magen har jag haft.. de kanske beror på att jag tog påsarna så tätt inpå varandra i går för att få i mej allt innan jag gick å la mej...

Nu har jag tagit min kopp med varmt vatten och en påse choklad och till den en liter i tillbringaren.
Så nu ska jag på med kläderna och iväg på stan en sväng.

Av En Dag - 22 september 2008 22:08

Tänk va lite näring kan göra underverk med en. Huvudvärken försvan när jag drack shaken och vatten, som bortblåst.
Nu är det natta... så jag säger, Sov Gott alla bloggläsare!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jobbar du med positiva tankar under kostförändring?
 Jobbar?
 Ja självklart, kan man låta bli?
 Nej för helskotta, vem orkar de?
 En sak i taget, först maten sen tankarna

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

LCHF

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vikt


Ovido - Quiz & Flashcards