Jag-Lyckas

Alla inlägg den 25 juni 2008

Av En Dag - 25 juni 2008 23:12

Har lagat mat så att det räcker till både middag och lunch i morron... har hållit mej till programet och det känns kalas bra. Förstår att  den här chocken man är i nu inte kommer att hålla i sig för tid och evighet men den ger en tid att se saker med lite andra ögon än de vanliga köret som jag har runt mej.

Jag lägger mej som en viktväktare idag och det känns fantastiskt.

Pst... till min vikt borde jag var 72 meter och 20 milimeter... kolla in filmen den är härlig!

Av En Dag - 25 juni 2008 15:51

18 points för hela (från vv forumet) 


1 aubergine
1 squash
2 gula lökar
2 paprikor i olika färger
2 tsk olja
1 burk krossade tomater
½ dl tomatpuré
1-2 dl vatten
1 grönsaksbuljongtärning
½-1 tsk oregano
1 knippe blandade örtkryddor
200 g rökt skinka
8 lasagneplattor (jag brukar ha fullkornsplattor)
4 tomater
2 dl riven ost (max 17%)
salt, peppar
Skär grönsaker i mindre bitar och hacka löken grovt.
Fräs alltsammans i olja, krydda med salt och peppar.
Häll i krossade tomater, tomatpurén, vatten och buljongtärning. Låt det puttra ihop. Smaka av med kryddor.
Skiva skinkan.
Varva grönsaksröra,lasagneplattor, skinka. avsluta med grönsaksröra,skivade tomater och ost. In i ugnen på 225 grader i nedre delen av ugnen i ca 30 minuter. Servera med en sallad.


Av En Dag - 25 juni 2008 15:41

Här kollar du ditt bloggvärde
http://bloggvarde.se/

Av En Dag - 25 juni 2008 11:59

Hur livet kan vara och vilka vändningar det tar på bara en sekund.
Igår var jag med en av mina finaste vänner  ner till hudik på meditation, de blev mycket sitta på vägen ner och under meditationen och resan upp igen likaså.
Senare på kvällen fick jag ett sms av henne där hon berättar att hon fått en propp i benet och måste upp på sjukhuset(ett av de jävligaste ställen hon vet) och dit åker hon inte i onödan.
Som tur va så var de en ytlig propp men förhöjt blodtryck, en varning med andra ord.
Inte bara till henne men även till mej, för jag har haft samma sak ett par gånger men bara lagt det åt sidan.
Hur dum får man vara?
Inte sjutton vill jag tillbringa min sista tid med att ngn annan ska torka mej i stjärten. Ligga där utlämnad och i vilt främmande människors våld - I BÄSTA FALL.

I annat fall är det en speciall beställd likkista med förstärkt botten och extra handtag eller en ögla till kranen som ska lyfta den till sista vilan- för inte fan vill man att ngn ska bära sig ryggsjuk på den eller att dom måste beställa in ett fotbollslag som knäcker extra som likbärare.

Nej nu fan ska de till förändring- för jag vill se My och Mina Älskade ungar leva och utvecklas.
Det som är jobbet med att gå ner i vikt och behålla den är att komma på varför jag gör som jag gör mot mej själv och förändra tanken, för de går!
Både jag och min vännina är värda att leva och ha det gott- precis som vilken annan som helst!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jobbar du med positiva tankar under kostförändring?
 Jobbar?
 Ja självklart, kan man låta bli?
 Nej för helskotta, vem orkar de?
 En sak i taget, först maten sen tankarna

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

LCHF

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vikt


Ovido - Quiz & Flashcards