Jag-Lyckas

Alla inlägg under maj 2008

Av En Dag - 31 maj 2008 20:16

Rabarberkaka
10 bitar
2,5 p

3-4 rabarberstjälkar
2 dl socker
2 ägg
2 dl vetemjöl
2 msk pärlsocker

Skär rabarbern i små bitar. Vispa ägg och socker poröst. Tillsätt mjölet och blanda. Häll smeten i en form. Lägg ner rabarberbitarna i smeten. Strö över pärlsocker.

Grädda i ugn 200 grader, till kakan känns torr, ca 20 min. Servera med glass el. vaniljvisp.

Rabarbern kan bytas ut mot äpple, jordgubbar, hallon el. blåbär.

Av En Dag - 19 maj 2008 08:20

Ngt som gör mej glad är när vi samlas alla, kära och gör ngt tillsammans om så bara för att äta och de gör man ofta på sommaren.
Igår så var alla här och vi grillade och myste till lite.
Alex och Sandra tänker bidra med en liten ny goding till släkten- VI väntar på december!
Frida och My kom å överaskade med att vara med- mina kärlekar
Emelie och Fanny- dom hade varit och badat och sen följde dom med ut till ÖB för att hjälpa ,mamma/moster med att köpa och montera grill och de gjorde dom bra och Alex bidrog med sitt på sluttampen.
Grilla gjorde vi men kubbspelet fick vänta till en annan dag, de va så kallt.

Idag så vinkar jag av Emelie som blivit bjuden till Lefkas med sin vännina. VILKEN LYCKOS!!!
Jag är avis men inte missunsam. Det här behöver dom båda två, mina goa pinglor!
Hoppas dom får så kul som dom förtjänar!

Av En Dag - 18 maj 2008 11:13

Nu var det evigheter sen jag tänkte på mej själv och vikten och jag blir så glad när jag loggar in och hittar meddelanden från er om att jag varit saknad:
KRAAAAAM TILL ER GOA HÄRLIGA MÄNNISKOR!!!

Det är då de känns att "yes" varför har jag missunat mej det här....

SÅ nu har jag grävt djupt in i mej själv och hittat motivationen!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jobbar du med positiva tankar under kostförändring?
 Jobbar?
 Ja självklart, kan man låta bli?
 Nej för helskotta, vem orkar de?
 En sak i taget, först maten sen tankarna

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

LCHF

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vikt


Ovido - Quiz & Flashcards