Jag-Lyckas

Alla inlägg under april 2008

Av En Dag - 9 april 2008 08:35

jaa va sjutton är det på gång?
SNÖÖÖ - som låg utslängd över backen igen..  vart tog våren vägen?

jag blir inte de minsta inspirerad att göra ngt när det ser ut så här, ute.


Ont- jag är en väderkärring

Så ljuvt det är att göra ingenting, och sedan vila efteråt- så känns de idag!

Av En Dag - 8 april 2008 18:28

62 frågor o svar...


1. Hur gammal är du om fem år?
50- Herre Gud!!!

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Min älskade dotter Frida och min dotterdotter MY!

3. Hur lång är du?
165cm över havet mäter denna ljuvliga skapelse

4. Vilken är den senaste filmen du sett?

Kate och Leopold

5. Vem ringde du senast?
Min ljuvliga dotter Emelie

6. Vem ringde dig senast?
En klient

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Oj.. de va en historia men jag kommer inte ihåg hur den gick... hm *rodnar* Är en notorisk historie förstörare!

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Att ringa.. går snabbare och jag har fått "åldersögon" så jag ser inte tangenterna som jag borde... ska till optikern på fredag!! Jippie, äntligen kom jag i håg att beställa tid, nu ska jag bara komma ihåg den också.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Dom var gift tills döden skilde dem åt

10. När såg du senast din mamma?
I trapphuset, hon var på väg till sjukhuset, detta var strax innan hon dog 1974

11. Vilken ögonfärg har du?
Bruna med små skiftningar i grönt som kan bli kolsvarta när jag blir retad eller illa behandlad

12. När vaknade du i dag?
kl 07.00 ringde klockan

13. Vilken är din favoritjulsång?
När juldagsmorgon glimmar.

14. Vilken är din favoritplats?
Hemma!

15. Vilken plats föredrar du minst?
Tandläkarstolen!!!

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
På samma ställe hoppas jag... älskar mitt hem och min nya lgh

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Mardrömmar
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Mysan.. hon får mej på gott humör bara hon kikar på mej.
Goöga och sockerhjärtat mitt!

19. Hur stor är din säng?
180x200cm

20. Har du stationär eller bärbar dator?
stationär

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Trosor.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Sex stycken.

23. Hur många landskap har du bott i?
Ångermanland och Medelpad

24. Vilka städer har du bott i?
Sundsvall och Härnösand

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
barfota.

26. Är du social?
Ja bland folk

27. Vilken är din favoritglass?
Vanilj jordgubb

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Just nu äppelpaj

29. Tycker du om kinamat?
Jamensan

30. Tycker du om kaffe?
Hett, gott

31. Vad dricker du till frukost?
Kaffe. Borde dricka vatten med...

32. Sover du på någon särskild sida?
Ja på den goda sidan

33. Kan du spela poker?
Nej

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja.

35. Är du en beroendemänniska?
Beroende av vad? Skita - ja, Äta såklart det framgår ju extra tydligt i min blogg

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Jopps, en gammal klasskompis, han var född på samma dag som jag!

37. Vill du ha barn?
Jag har så det räcker

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska och ngra fraser finska

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Jo, de har jag gjort.. två ggr

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
HAVET!!!!!!

41. Vad spenderar du helst pengar på?
På mej själv och mina barn

42. Äger du dyrbara smycken?
Njäää kan jag tyvärr inte säga

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
2½ män gillar jag .. AFV för att jag älskar att skratta

44. Kan du rulla med tungan?
lite hit och dit men inget vidare avancerat

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Maria! Hon får mej att skratta så jag blir uppmärksam på mina inkontinensbesvär

46. Sover du med gosedjur?
Nope.. mjuka kudden då!

47. Vad har du för ringsignal?
Sean Kingston - Me Love

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Nä.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Soffan bakom ryggen...

50. Flirtar du mycket?
Nej inte alls.... eller? näää jag tror inte de

51. Kan du byta olja på bilen?
Om du visar mig hur!

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Carolin Myess- Andens Anatomi

54. Läser du dagstidningen?
Jaop i mellan åt

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Just nu så fick jag ett suveränt erbjudande på Hänt extra... behöver lägga hjärnan på ngt helt ovesäntligt i mellan åt

56. Dansar du i bilen?
Händer väl...

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Radio Rix

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Lite tänkvärda ord inför helgen

59. När var du i kyrkan senast?
När My döptes

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Bertil och Rolf

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Ngr dagar!

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Min dotter Frida-
Hon krafsade i hop pengarna hon hade i fickan och gick in och köpte ett kort till mej helt spontant när vi var ut och shopade igår och kom och stack till mej det när jag satt och pustade på en bänk vid sidan om...
På baksidan stog de - Jag Älskar Dig Mamma och på framsidan var det en jättefin vers... vänta ska ni få se
EN MOR
En mor finns med från början som källan till ditt liv.
Med kärleksfulla blickar hon följer varje kliv


Sen livets första måltid har hon bjudit dig att smaka.
hon ger dig av sin omsorg utan krav att få tillbaka

Hon tas så lätt förgiven som lindring av besvär och sällan blir hon tackad och sedd för den hon är.
I livets alla skeden förblir hon dock densamma...
Din alldeles unika
högt älskade mamma ( nu gråter jag)


 
Av En Dag - 8 april 2008 09:31

En vännina påminde mej igår om att livet är för kort för att gå å sörja. De vi ska göra är att "samla på njutningar"
Hon är klok min vännina.
Jag har ett tag glömt bort att glädja mej åt det jag kan, gör och åstadkommer och focuserar på de jag inte klarar att uppfylla enligt mina egna krav.
Idag har jag åstadkommit hårdbröd med makrill på.. mums för magen!


/Glöm inte att uppskatta de lilla i det stora/

Av En Dag - 7 april 2008 11:06

Nu jäklar får jag inte missa alla kilon som jag ändå gått ner och kämpat så för.
Det är så lätt att gå upp i vikt att man inte behöver ngn kurs i hur man gör det.
Bara öppna munnen å svälja!

Men att gå ner.. då får man kämpa för varje litet hekto... å nu kämpar jag

Av En Dag - 6 april 2008 08:38

Från VV forumet av Bitte51
4 portioner á 7 p

Pajdeg:
1 1/2 dl kesella
1 2/3 dl dinkelvetemjöl
2 msk linfrö
1 msk vatten

Fyllning:
300 g quornfärs
1 gul lök
1 morot
2 vitlöksklyftor
1 dl svarta oliver
2 ägg
1 1/2 dl krossade tomater
2 msk tomatpure
2 tsk basilika
salt och svartpeppar

Till garnering 125 g mozarella

Blanda ingredienserna till pajskalet och arbeta ihop till en deg som får vila i kyl 30 min.
Knäck äggen i en bunke och vispa sönder dom med en gaffel. Lägg i tinad quornfärs, hackad lök, vitlök, oliver och riven morot. Blanda och smaka av med salt och peppar. Smörj en formca 22 cm i diameter och bröa med dinkelvetemjöl. Kavla ut degen tunnt på mjölat bakbord och tryck sedan ut den i formen. Förgrädda i ugn ca 10 min: Lägg fyllningen i pajskalet och toppa med skivad mozarella. Grädda på 200 grader i 20 min. Låt pajen vilaen liten stund innan servering och servera med en sallad.

Låter jättegott tycker jag. Blir (1,5p om man använder lätt kesella) 2 points för pajdegen och ca 5 för fyllningen lite beroende på vad man använder för ost.

Av En Dag - 2 april 2008 07:34

Idag börjar jag dagen stenhårt, helex och styrketräning. Ska träna bort  kalorierna sen tacofesten igår.Att det ska vara så svårt innan man har hittat "skärpningen" igen.
Läste ett inlägg av angel igår där hon skrev om "att man vill göra sig själv illa" .... skrev nått liknande med ungefär samma insikter, som jag gjort om mig själv och mitt eget beteende, dags att sätta sig och börja fundera igen.
Det lönar sig att blicka inåt.

Av En Dag - 1 april 2008 17:44

I kväll ska jag och mina två vackra döttrar ut och äta tacobuffe på en krog här i stan.
Det är lite så att jag gruvar mej inför det.
Om min inre matdjävul ska slita sig lös och idka matorgie genom att handlöst kasta i sig köttfärs, sås och tacochips.
Lämna restaurangen som en riktig LOOOOOSER

eller

Om den håller sig i schack och lämnar restaurangen som en nöjd VV med lagom mättnad i magen och med ett nöjt sinne.
hmm.. vi får se ;-)

Av En Dag - 1 april 2008 10:04

Ja inte var det jag som väckte tuppen i morse.. Helt oskyldig är jag och late nisse som tvingade mej ner i sängen fick behålla mej där. Så ingen morgonpromis för mej idag.
Men ut ska jag för solen skiner.

Trevligt Jullan att du har koll... ska nog ta och inkvotera antal uppnåda points hos dig  s n a r t he he!

Tack för kommentaren Camilla...visst syns det att jag fick vårkänslor igår ;-)

Hela dagen och kvällen igår höll jag mej från ev. fusk och de känns TOPPEN ;)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jobbar du med positiva tankar under kostförändring?
 Jobbar?
 Ja självklart, kan man låta bli?
 Nej för helskotta, vem orkar de?
 En sak i taget, först maten sen tankarna

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

LCHF

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vikt


Ovido - Quiz & Flashcards