Jag-Lyckas

Alla inlägg den 16 april 2008

Av En Dag - 16 april 2008 23:24

Ooooh va jag känner mej stolt över mej själv idag.
Verkligen klarat hela dan att hålla mej till det antal points som jag ska vara i.
Det känns toppen!

Fick äta lite hos mysmamma idag. Efter en hel dag sjobbande var det gott med lite "borta lagad" mat- spaghetti och kyckling  i en salig röra, mums för en som gillar kladdmat.

Nu ligger My och Mysmamma i min säng och ska förgylla natten för Mysmormor genom sin närvaro.
Jag njuter!!!


/Kärleken går dit den vill, men inte dit den borde/

Av En Dag - 16 april 2008 13:22

Vilken härlig dag, tralalalalaaaaa man blir så härligt glad, trala la lalaaaaa.

Solen skiner och då kommer livet tillbaks och med morgonpromenader kommer man en bit till på livets goda stig.
Morgonen började med att en god vän kikade in genom altandörren och förgyllde dagen med att berätta att nu hade dom gjort ultraljud och de lilla fröet var ca 8 veckor och beräknas komma i november.

Sen ringde mysmamma och frågade om vi skulle ut och sträcka på fläsket, så jag tog en timmes stavgång med dom nu på morron och sen gjorde vi en hopslagen frukost, lunch med ugnspotatis, grönsaker och kyckling i mildagrädde.
MUMS för magen!

Nu är det dags för jobb!
Hej svejs och Hejja på oss VV

Paj

Av En Dag - 16 april 2008 08:17

Från VV forum av Disney 

6port 8p per portion

Pajdeg

4dl vetemjöl
1/2 tsk salt
2 tsk bakpulver
1/2 dl flytande margarin
1 1/2 dl lättmjölk

Sätt ugnen på 200 grader Blanda alla ingredienserna och kavla ut degen tunt.Lägg den i en smord pajform.
Förgrädda i 10-15 min

fyllning

400g nötfärs
1 gul lök
1 röd paprika
1 grön paprika
1 påse taco krydda
1 dl vatten

Skala och hacka löken.Skär paprikorna i små bitar.bryn färs och lök i en fettsnål panna.Häll på tacokryddor o vatten.Blanda i paprikan och låt puttra i 10 min.Lägg det i pajskalet.

Ovanpå fyllning

2dl fraiche (2%)
2 msk lättmajonäs
1 krm svartpeppar
1 dl riven ost (17%)
4 tomater
8 fefferoni

Rör ihop fraiche,majonäs och svartpeppar.Bred blandningen över pajen.Skiva tomaterna och lägg ovanpå tillsammans med fefferonin.Strö över den rivna oste.
Grädda i ugnen 200 grader i ca 20 min.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jobbar du med positiva tankar under kostförändring?
 Jobbar?
 Ja självklart, kan man låta bli?
 Nej för helskotta, vem orkar de?
 En sak i taget, först maten sen tankarna

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

LCHF

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vikt


Ovido - Quiz & Flashcards