Jag-Lyckas

Alla inlägg under april 2008

Av En Dag - 29 april 2008 11:18

Jag var en spillra av mitt forna jag
Såg inte ljus, inte en strimma svag
En vingklippt fågel som inte ens drömmer mer
Som om sorger trycktes allt längre ner
Men när jag mötte dig älskling
Så ändrades allting
Brutalt

Visst finns mirakel
Och för mig är det faktiskt du
I dina kyssa öppnar himlen sig för mig nu
Visst finns mirakel
I din kärlek så stark och sann
I dina kyssar och i att vi har funnit varann

Du öppnar dörrar jag inte visste fanns
En dörr till livet, jag fick en andra chans
Jag älskar dig mer än du kan förstå
Jag vet du bär mig när jag inte orkar gå
Sen du gav mig din kärlek
Förändrades livet
Brutalt

Visst finns mirakel
Och för mig är det faktiskt du
I dina kyssa öppnar himlen sig för mig nu
Och allt
Är så enkelt och så självklart
Så skrämmande och underbart
Mitt mirakel är du
Visst finns mirakel
Och för mig är det faktiskt du
I dina kyssa öppnar himlen sig för mig nu
Visst finns mirakel
I din kärlek så stark och sann
I dina kyssar och i att vi har funnit varann

Av En Dag - 29 april 2008 06:22

Det är inte precis en sol man vaknar av men inte heller ett ihållande regn.
Gårdagen känns sådär, men de va bra mycket bättre än tidigare dagar så jag är nöjd och väljer att känna det som att jag är på väg åt rätt håll.
Det värmer också med peppningen jag har fått av hallonpajen och jullan, ni är så go, Tack!

Jag var och handlade på Maxi häromdagen och hittade då Fazers Real, dom var verkligen värd att väntas på!
Har ni inte smakat, så gör de- dvs om ni gillar mörkt bröd som smakar ngt och inte de här torra sockerfrallorna.
I eftermiddag är det dags att äta ute igen.... den här gången ska de inte få barka iväg, håll tummen!
Nu är det dags för frukost!

Kram världen!

Av En Dag - 28 april 2008 12:19

Känns skönt med ngn som peppar och saknar en... det värmer you know!

Har tänkt att sätta igång med projekt om möblering här hemma nu när man ändå bara går och inte kan göra ngt vettigt på grund av värken.
Ngt borde jag kunna åstadkomma och om inte det, så i alla fall en vettig lunch´och inte en chokladkaka

Av En Dag - 28 april 2008 08:39

Tjo å hej då äre dags igen!
Efter en hel veckas icke tänkande på att ev gå tillbaks till programmet, så har jag tagit mej i den berömda kragen och satt igång med frukost som är points beräknande och när jag vägde mej i morse så visade vågen på +2 hg till. YES!!!  säger den stora självplågaren som jag är *not*
- NEEEEJ, jag vill inte gå upp mer, så vill jag skrika.


Men det har varit två veckors party- förra helgen var jag på krogen, som jag aldrig normalt är.
Men den här gången var det riktigt roligt och nu i helgen var det grillparty här igen med singstar och myspys med ungarna.
Nya datorn är installerad och klar ( tack anders, du är wonderful) och altanmöblerna står på plats och är invigd och klar.
Det känns skönt att livet är positivt i övrigt förutom när det gäller vikten.
Nu är det dags att hänga in den i garderoben, övervikten alltså.
Det är bara att kämpa för det man vill och tror på. Hejja mej!


Av En Dag - 21 april 2008 23:36

30 stycken som det står i receptet blir det 1,5 points per kaka *Tack http://theolsson.blogg.se/ för receptet*

100 g margarin

1 dl socker

2 ½ dl vetemjöl

1 äggula

1 msk kakao

½ tsk bakpulver

½ msk vaniljsocker

2 tsk rivet limeskal

Pensling och garnering

1 äggvita

1 msk pärlsocker

Rör socker och margarin mjukt, tillsätt övriga ingredienser. Dela degen i två längder som rullas ut till längder. Lägg på bakplåtsklädd plåt. Platta till och pensla med uppvispad äggvita, strö över pärlsocker. Grädda i ugn 200 grader cirka 15 minuter. Skär dem i ca 2 cm sneda kakor medan de ännu är varma

Av En Dag - 17 april 2008 15:35

Det kan vara många bottnar i den här rubriken- från mysmormor.
Det är många runt i kring som vill äta mej hehe... kanske inte på det sätt man kan hoppas *låtsas rodna *

Men jag åt i stället- en kebab med bröd- á 10 points... som man säger, man tager vad man haver- sa Kajsa Varg.
Jag hade inte spottat efter en het hunk ;-) och dom är desutom pointsfri

tjo o hej från mysmormor med vår i ådrorna


Hejja Jullan!!! -Viftar med vimplar och slänger serpentiner-

Av En Dag - 16 april 2008 23:24

Ooooh va jag känner mej stolt över mej själv idag.
Verkligen klarat hela dan att hålla mej till det antal points som jag ska vara i.
Det känns toppen!

Fick äta lite hos mysmamma idag. Efter en hel dag sjobbande var det gott med lite "borta lagad" mat- spaghetti och kyckling  i en salig röra, mums för en som gillar kladdmat.

Nu ligger My och Mysmamma i min säng och ska förgylla natten för Mysmormor genom sin närvaro.
Jag njuter!!!


/Kärleken går dit den vill, men inte dit den borde/

Av En Dag - 16 april 2008 13:22

Vilken härlig dag, tralalalalaaaaa man blir så härligt glad, trala la lalaaaaa.

Solen skiner och då kommer livet tillbaks och med morgonpromenader kommer man en bit till på livets goda stig.
Morgonen började med att en god vän kikade in genom altandörren och förgyllde dagen med att berätta att nu hade dom gjort ultraljud och de lilla fröet var ca 8 veckor och beräknas komma i november.

Sen ringde mysmamma och frågade om vi skulle ut och sträcka på fläsket, så jag tog en timmes stavgång med dom nu på morron och sen gjorde vi en hopslagen frukost, lunch med ugnspotatis, grönsaker och kyckling i mildagrädde.
MUMS för magen!

Nu är det dags för jobb!
Hej svejs och Hejja på oss VV

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jobbar du med positiva tankar under kostförändring?
 Jobbar?
 Ja självklart, kan man låta bli?
 Nej för helskotta, vem orkar de?
 En sak i taget, först maten sen tankarna

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

LCHF

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vikt


Ovido - Quiz & Flashcards