Jag-Lyckas

Alla inlägg den 13 mars 2008

Av En Dag - 13 mars 2008 23:42

Potatisgratäng med broccoli och keso
3p-portion

1 kg potatis
250 g broccoli
500 g keso
2½ dl matlagningsgrädde (max 7%)
1 dl riven ost (max 17%)
salt, peppar
1-2 vitlöksklyftor, pressade

Skiva potatis och dela broccoli i mindre buketter. Varva potatis, broccoli och keso i en ugnsform, avsluta med potatis. Krydda lite mellan varven. Håll på grädde och strö på ost. Sätt in i ugn 225 grader i ca 35-40min.

Av En Dag - 13 mars 2008 09:46

 6p


Sätt ugnen på 225 gr.
Skala och strimla 2 mjöliga potatisar och koka dem och 1/2 finhackad gul lok i 1 dl mjölk 3% i ca 5 min.
Häll det i en ugnssäker form.
Rör i 5 hackade ansjovisfiléer och häll på ca 2 msk matlagningsgrädde 7% och lite ansjovisspad.
Strö över 1 tsk ströbröd och stek i mitten av ugnen ca 30 min.

Av En Dag - 13 mars 2008 09:14

Ibland känner jag mej så fruktansvärt less på all präktighet eller så är det jag som tänker fel när det gäller godis och viktväktandet.
Men jag har kört det här racet så många gånger och misslyckats på grund av alla förbud jag har satt upp för mej själv i form av "inte äta godis" - Inte kan man gå ut och äta eller bli hembjuden för att där kan man inte räkna "prickar" kalorier, points eller va de nu är.

Den här gången har jag tänkt igenom vad de är jag vill och hur jag vill leva resten av mitt liv med minsta möjliga begränsning  och ändå leva sunt och fullt möjligt i ett bättre format och form.
Nu äter jag godis när jag är sugen -10 skumbananer eller skumisar funkar skitbra för mej.
Blev bjuden på mat hos Eva iförrgår ( mmm henns makaronstuvning är ljuvlig) och det är så skönt att slippa äta själv eller sin egen lagade mat.
Har ätit buffé och på restaurang och ändå gått ner i vikt.
Inte ett enda plus sen i oktober.... De funkar, yes yes yes.

De behöver inte gå med racerfart bara det går neråt och jag ska inte lägga på mej förbud eller präktighet bara jag mår bra och äter nyttigt och bättre än tidigare.

och Vatten såklart, de ska drickas mer än de görs idag.
Godmorgon världen!

Av En Dag - 13 mars 2008 00:13

Tag en mogen avocado mosa den så mycket du kan eller mixa den ha sen i 1/2 pressade vitlöks klyftor liite salt vitpeppar sen några matskedar creme fraishe sen skvätter du i rea lemon (citron pressad grön liten flaska med gul kork) rör om o smaka av

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jobbar du med positiva tankar under kostförändring?
 Jobbar?
 Ja självklart, kan man låta bli?
 Nej för helskotta, vem orkar de?
 En sak i taget, först maten sen tankarna

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

LCHF

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vikt


Skapa flashcards