Jag-Lyckas

Alla inlägg den 22 februari 2008

Av En Dag - 22 februari 2008 23:11

Oj vilken dag. Vi åkte med 15.00 bussen in till stan och äldsta skulle till Optikern och göra syntest och beställa nya linser.
Jag blev imponerad, de finns linser man kan sova i nuförtiden, vilken bingo för en småbarnsmamma som somnar med "lillkroppen" varje kväll.
Sen drog vi på stan fram till kl 19.30 innan de var dags att åka hem och göra iordning pizzan innan Lets Dance börjar!
Pizza Kitet är provat nu och får betyg -Vg- enkelt, smidigt, men jag blev kanon rädd för "bomben"

Degen var inslagen i ngn slags "bombliknande grej" och den inte bara såg ut som en bomb utan den small rejält när jag drog av papperet - Jäkla tur jag lever ;-)

Hade sparat en massa points till i kväll och allt gick upp i användning- små gott och pizza, chips.
My har hållit låda för kung och fosterland i kväll... hon har lärt sig att dra sig upp och ställa sig. Nu börjar hon så smått att våga släppa och det är inte hon som håller andan, utan de är momma :)
Och den lilla prinsessan  har inte bara musiköra ( hon gillar när momma sjunger Ekorrn satt i granen och Imse vimse spindel) utan hon spelar själv på ett piano med inlevelse och hårdhänta slag.
De kallar jag att LEVA och våga utmana sig själv.
Vi borde ge oss mer in i saker med nyfikenhet, känsla och inlevese och inte med kritiska ögon/öron,Oj va mycket bättre vi skulle må och vad mycket roligare vi skulle ha.

De här behövde jag!

Gonatt världen, nu ska jag och min stinna mage sova..

Av En Dag - 22 februari 2008 13:24

(Bara pizzakitet är 5 P per portion om den delas i fyra )

4 pers á 8 pts

10 skivor Må Gott salami 9%
150g 12% riven ost
1 grön paprika
½ röd paprika
1 tomat
ca 8 st färska champinjoner

Annars tar du det du tycker är gott och är sugen på...
Tips!
*banan
*salsa
*skivad skinka


(Receptet är från 56kilo.se som för övrigt är en stor sporre i internet tillvaron)

Av En Dag - 22 februari 2008 11:09

Inte blev det vattengympa heller.. på grund av att jag är kvinna *suck*

Har tagit mej en lång sovmorgon så snart är det dags för frukost och då har jag ringt ner min lika trötta dotter och dotterdotter på frukost.
Jag vet inte vad jag skulle göra utan NYPONSOPPAN- Den sockerfria som är ett halvt points för 2,5 dl. Sååå gott och så billigt!
Smuttar på det innan dom kommer ner, sen blir det havregröt och hallonsylt ;-)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Jobbar du med positiva tankar under kostförändring?
 Jobbar?
 Ja självklart, kan man låta bli?
 Nej för helskotta, vem orkar de?
 En sak i taget, först maten sen tankarna

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<<
Februari 2008 >>>

LCHF

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vikt


Skapa flashcards